
AK Parti'ye geçmeyi çok ama çok isteyen BOZBEY'in zekasını asla küçümsemeyin!
Bozbey bir PROVA yaptı. Şimdi geri dönüşm zamanı.
CHP'li Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, hakkındaki yolsuzluk iddiaları hasebiyle şundan bir ay öncesine kadar bir şafak vakti gözaltına alınacak isim pozisyonundaydı.
Bütün Bursa bunu konuşuyordu.
Kimi endişeyle, kimi de umutla o operasyonu bekliyordu.
Bozbey ve ekibi fevkalade endişeliydi.
Vaziyet, kendisine yakın kalemlerin de vurguladığı üzere, tam bir Kırmızı Pazartesi ayarındaydı.
Herkes biliyor, herkes bekliyordu..
Derken...
Adli Tatil Hızır olup imdada yetişti.
Derin nefesler alındı.
Yeni stratejiler belirlendi.
Önce piyasaya işin sözel dedikodusu salındı:
"Ankara'dan bilgi geldi. Bozbey kesin AK Parti'ye geçiyor!"
"Sağlam kaynaktan öğrendim, Bozbey ve AK Parti anlaştı."
" Çok kesin öğrendim, iş bitmiş."
" Eylül'de geçiyor."
Ve daha böyle kırk türlü kulis ifadesi yayıldıkça yayıldı..
Herrrrrkes bunu konuştu.
Herkese bu konuşturuldu.
Sonra da ikinci aşamaya geçildi.
Bu iddianın, üstelik Cumhuriyet ve T24 gibi operasyonel habercilikle işi olmayan basın kuruluşlarında dahi yer alması sağlandı!
İş bitmişti.
Bozbey gerçekten de AK Parti ile anlaşmıştı. (Demek...)
Dün tüm siyasi kamuoyu gün boyu bu haberleri konuştu.
Kimi çok mutlu oldu, kimi dehşete düştü.
Mesela, benim yakın çevrem için Cumhuriyet Gazetesi, yazdığından sual olunmayacak en sağlam ve kesin kaynaktı.
Cumhuriyet dahi yazıyorsa, bu iş gerçekten tamamdı.
Bu haberler, hem de referansları hakikatli yayın organlarında dahi yayınlandığına ve Bozbey ile çevresi de günün dörtte üçünde suspus olduğuna göre, AK Parti Bozbey'i harbiden transfer etmişti.
CHP yangın yeri oldu!
Millet çıldırdı.
Olası istifa metinleri içinde hakaret yer alsın mı, almasın mı? Faslı konuşulur oldu.
Kimi, "ben iki satır küfreder öyle istifa ederim!" Dedi.
WhatsaAp gruplarında vaziyetin anlam ve önemine binaen pek tatlı argo karikatürler dolaştı.
Soranlara, "harbiden de böyle istifa et" demişliğim oldu.
Bozbey, işin tadını uzattıkça uzatarak çıkarırken, CHP İl Başkanı Nihat Yeşiltaş'a kal geldi.
GIKI çıkamadı.
Ve daha bir sürü tonla izahı olmayan hal...
Vakit akşama yaklaştı.
Ne "evet, AK Parti ile anlaştım, geçiyorum" diyen vardı.
Ne de, "Ne münasebet! Ben CHP'liyim kardeşim. AK Parti'de ne işim olur?" Diyen oldu.
Meçhule gidemeyen yolcu gibiydi Bozbey.
Yazdırdığı kulis haberlerinin mektupların geri dönüşümlerini analiz etmekle meşguldü.
Zira bu haberler aynı zamanda bir nabız ve kamuoyu yoklamasaydı.
Hatta bir provaydı!
Bir şeyler prova ediliyordu!
Teeee akşama doğru Bozbey nihayet temaslarda bulunduğu Yenişehir'de basının ve kamuoyunun karşısına çıkabildi.
Ortalık yanarken O, Yenişehir Ticaret Odası ve Ziraat Odası'nı anlattı pıtı pıtı.
Suyumuz yok dedi. Bursalılara suyu az kullanın dedi.
Sonra güya mevzuya geldi.
Kırk kere "işimizin başındayız" dedi.
Ha bire, Bursa'da zaten BİRLİKTE olunduğundan bahsetti.
Meslektaşlarım epey çekingendi.
Pek bi soru sorulamadı.
Bir gazeteci (ağzın bal yesin) "AK Parti'den size bir teklif geldi mi?" dedi.
Arada kaynayacak şekilde, "hayır gelmedi" denildi.
Ve kaynadı gitti.
Bozbey, gündemi yakan transfer iddialarıyla ilgili çok tatlı bir dille basını ve sosyal medyayı sorumlu tuttu.
"Hay Allah" minvalli çok tatlış sitem etti.
Kaldı ki zaten bu iddialara hiç üzülmüyor, hiç bozulmuyor, hiç takmıyordu.
Sadece gülümsüyordu!
Yahu, kırk yıllık partini bırakıp, sizin cenahın deyimiyle TOPUKLAYIP AK Parti'ye geçeceğin yazıldı-yazdırıldı.
Hiç mi üzülmez insan?
Hiç mi yüksek perdeden itiraz etmez?
Etmedi.
Zira, mutluydu ve gülümsüyordu. .
"Ah bu haşarı basın... Niye böyle şeyler yapıyordu? Keşke yapmasaydı."
Açıklamasında tek bir kere bile CHP edemedi.
Benim partim CHP'dir demedi. Ben CHP'liyim demedi.
CHP düpedüz tenzih edilmişti. Yoktu.
Kim takardı CHP'yi!
Onun yerine biz zaten "Bursa'da birlikteyiz" diyerek, yazdırdığı mektupların sonunu "selam eder, gözlerinizden öperim" diye bitirmiş oldu.
Finalde şahsi gözlemim ve yorumum şudur.
Bozbey AK Parti'ye bal gibi "GEL BENİ AL ARTIK" diyor.
"CHP falan artık umurumda değil. Ben hazırım, hatta, ben sana MECBURUM" diyor.
Sevgili CHP'liler...
Hepinize büyük geçmiş olsun.
Vaziyet sizin adınıza gerçekten kaygı ve üzüntü verici.
Ancak bir o kadar da müstahak!
Bu arada, tüm bunlar olurken, BOZBEY'İN dehşet zekası bir kez daha Bursalılara gülümsüyor.
Şundan bir ay önce, bir şafak operasyonuyla adalet karşısına çıkacağı öne sürülen-tahmin edilen Mustafa Bozbey, şimdi Bursa ve ülke kamuoyunun karşısında AK Parti'nin transfer etmeyi istediği bir büyük başkan olarak çıktı!
Kriminal süreçten, dev transfere...
Fevkalade büyük ve başarılı bir algı yönetimidir bu.
Dehşetli zeki bir iştir.
Emeği geçenleri saygıyla tebrik ediyorum.
Bozbey, TOPUKLAMAYI gerçekten bu kadar çok istediğine, "al beni al beni" diye operasyonlar çektiğine göre yakın ve orta vadede bu iş olur mu?