Genç ressam eserlerinde ağırlıklı olarak "jilet" objesinin imgesel anlatımını öne çıkarıyor.
Haber Giriş Tarihi: 15.06.2020 14:49
Haber Güncellenme Tarihi: 15.06.2020 14:49
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.lodoshaber.com
Yapmış olduğu çalışmalar Türk resim tarihine farklı bir anlam katan Nilüfer Şasev Özbek, son dönem çalışmalarında jilet objesine yoğunlaşıp, jiletin kendi yapısını koruyarak ona yeni anlamlar yükleyerek, onu bir obje olmaktan çıkartan ender sanatçılardan biri oldu.
Sanatçı bu kendine has anlatım tarzını sadece resimlerine değil, seramik çalışmalarına da yansıtarak imgeler dünyasındaki yerini aldı.
Kesip atmayı değil, yaşamında karşılaştığı sorunlarda da "iyileştirmeyi", "sağaltmayı" yöntem olarak tercih eden sanatçı, yapıtlarında, hayatın her alanında karşılaşılan görülen/görülmeyen "tehlikelere" dikkat çekerken, aslında bir yandan da "şiddet aracı" olan objeyi başka objelere dönüştürüyor.
"Evet, evlerden sokaklara, sokaklardan kamusal alanlara yayılan bir şiddet/tehlike var ama bu sorun gizlenerek değil açığa çıkartılarak çözümlenebilir" diyen sanatçının eserlerindeki mesaj yalın ve net: "İyileştirmek istediğin hastalığı açığa çıkart!".
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
'Jiletli' ressamdan dikkat çeken eserler!
Genç ressam eserlerinde ağırlıklı olarak "jilet" objesinin imgesel anlatımını öne çıkarıyor.
Yapmış olduğu çalışmalar Türk resim tarihine farklı bir anlam katan Nilüfer Şasev Özbek, son dönem çalışmalarında jilet objesine yoğunlaşıp, jiletin kendi yapısını koruyarak ona yeni anlamlar yükleyerek, onu bir obje olmaktan çıkartan ender sanatçılardan biri oldu.
Sanatçı bu kendine has anlatım tarzını sadece resimlerine değil, seramik çalışmalarına da yansıtarak imgeler dünyasındaki yerini aldı.
Kesip atmayı değil, yaşamında karşılaştığı sorunlarda da "iyileştirmeyi", "sağaltmayı" yöntem olarak tercih eden sanatçı, yapıtlarında, hayatın her alanında karşılaşılan görülen/görülmeyen "tehlikelere" dikkat çekerken, aslında bir yandan da "şiddet aracı" olan objeyi başka objelere dönüştürüyor.
"Evet, evlerden sokaklara, sokaklardan kamusal alanlara yayılan bir şiddet/tehlike var ama bu sorun gizlenerek değil açığa çıkartılarak çözümlenebilir" diyen sanatçının eserlerindeki mesaj yalın ve net: "İyileştirmek istediğin hastalığı açığa çıkart!".
En Çok Okunan Haberler